miercuri, 25 aprilie 2012

1 Mai - Ziua muncitorilor din intreaga lume

Foto: Demonstratie de 1 Mai la Mumbai - India.

Se apropie 1 Mai. Si am vzutr pe un  invitat la tv. care se intreba de ce in alte tari se fac pregatiri serioase  pentru demonstratiile  uneori chiar violente,  in vederea zilei de 1 Mai.
 Ziua de 1 Mai a aparut in urma unor demonstratii  inca de la sfarsitul secolului XIX in  America.Mai precis 1 Mai 1886 la Chicago.
Invitatul se intreba de ce la noi  este zi de odihna si nu de munca, deolarece demonstratiile sunt considerate o munca si nu oricare munca, in  timp ce  la noi este considerata zi de odihna, mai ales pentru iesit la iarba verde cu mici si bere.
Poate pentru ca am fost obligati sa mergem  la demonstratiile din  anii 1950-60-70 ?
Si dupa miting ne opream pe bulevard la mici si bere? Bineanteles dupa ce predam materialele propagandistice?
Dar imi aduc aminte de primul meu 1 mai. Eram in anul 1956 si abia veniserm de la Piatra Neamt fiind inscrisa la gradinita grupa mare. Acasa  am fost asteptata de noua mea mama Anisoara, unguroaica din  Ardeal Jud. 3sau 4 scaune?' Dar traitoare de o viata la Ploiesti.
Despre Anisoara o femeie cu nerv la 48 de ani v-am tot povestit. Ei ii datoresc educatia spartana pe care  m-asm bazat toata viata, asa ca dincolo de orice ii multumesc, acolo unde este.
Dar revenind la oile noastre, nu stiu  cum s-a hotarat ca noii copii asa de mici, sa fim dusi la defilare in camioane militare fara copertina. Era o zi cenusie si ploua marunt. In camionul in care am fost urcata eu,  erau copii atita cat sa  ocupam bancile de jur imprejur de pe laturile camionului.  In asa fel incat la o zdruncinatura eu  am ajuns in mijlocul camionului. Prea multe nu imi aduc aminte, doar ca  am coborat intr-un loc aglomerat  purtati din brate in brate de oamenii mari. Mai mult de atat nu stiu  doar ca, megafoanele anuntau realizarile. Dar in mintea mea de copil mi-a placut pentru ca in anul urmator nu s-au luat copii de clasa 1 la manifestatia de 1 Mai si eu eram suparata ca,  nu este posibil ca, copii de gradinita sa mearga si noi elevi de clasa 1, nu.
Asta inseamna indoctrinare.
Dar acum pentru ca la noi in Romania nu este nici un fel de entuziasm pentru pregatirea zilei de 1 mai,  care s-ar datora Sindicatelor sau PSD-ului  este ceva bizar.
Scarba fata de tot ce este organizat, faptului ca nu mai avem muncitori pentru ca s-au desfiintat fabricile sau lenea noastra originala ca  si din origini ancestrale, nu ne lasa sa  folosim acest drept  ca si un protest impotriva bandei de mafioti conducatoare.
Daca nu suntem in stare sa facem un protest, in orice alta zi a anului macar acum de 1 Mai, ar trebui sa ne adunam si sa ne aducem aminte ca suntem si noi oameni, avem si noi dreptul la o viata mai buna, sa nu fim tratati ca niste animale.
Caci cei din celelalte tari ale lumii, au mult mai mult ca noi si totusi profita de aceasta zi pentru a -si ridica glasurile, participand chiar si la lupte de strada, dovedind ca sunt o forta si nu  ca romanii o carpa de calcat in picioare.
De ce ei au demnitate si pentru ca vor sa le fie respectate drepturile se manifesta pana la violenta in ziua de 1 Mai ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu